Ахинора Каблешкова

В кои сфери на бизнеса имаш най-голям опит?

Стратегически Мениджмънт и Маркетинг b2b & b2c, повече заедно отколкото по отделно.

Започвайки от анализиране и реорганизиране на проекти, процеси, хора, партньорства и структури, т.е. Мениджмънт, минавайки през Маркетинга в направления като реклама, брандинг и бранд идентичност, продуктово позициониране, таргетиране, социални медии и онлайн присъствие, комуникации и публикации, корпоративна политика и други, и стигнем до планирането и развитието на модерна Стратегия с ефективен подход, това са моите амплоа.

Коя е най-добрата ти бизнес идея до момента и как се появи?

Първи стъпки към предприемачеството имах около 5-6 годишна възраст, когато прецених, че достатъчно добра възвращаемост може да има организирането на изложба за заработване на джобни. Така в избраните ден и час поканих роднини и съседи, пред които представих творбите си срещу надница. От тогава ми харесва духът на търговията и нейната пазарна динамика.

Кой или какво те вдъхновява за бизнес начинания?

Преди всичко, мисля, че беше примерът на родителите ми – те са тези, които ме научиха да съм самостоятелна и да изследвам новото без да ме спират. Те самите правеха това, показвайки ми пътя на предприемача от всичките му страни с плюсовете и минусите.

Другото нещо е хора сходни по мотивация и ценности, така че може би човешкият фактор е обединяващото. Гласувайки си доверие един на друг ние гласуваме доверие на всяко ново начинание и му даваме възможността да прерасне в нещо наистина печелившо и удовлетворяващо за всички замесени.

Какво е необходимо за успешното реализиране на добрите бизнес идеи?

Отвореното съзнание – това е най-ключовото според мен, за да си устойчив на натиск и гъвкав при всякакви обстоятелства, както и определена доза находчивост по същите причини. Неразривна част от това е и якото бачкане, но за да има истинска полза от него, човек трябва да притежава реална представа за собствения си капацитет като компетенции и сили.

Кое е най-важното умение, което искаш да предадеш на учениците в старт-ъп клубовете по предприемачество?

Изследователския дух – по този начин човек винаги може да открие нещо ново, да научи повече за себе си или да попадне в правилната среда, а каква по-добра мотивация от това? След това обаче идва ред на структурата, защото без нея всичко много лесно може да си остане само на думи или да се разпадне. Разглеждането на нещата от няколко гледни точки може да ни помогне изключително много – да можем да мащабираме без да губим фокус.

Защо тази програма е важна?

Лична цел и мотивация ми е да способствам за по-добрата бизнес ориентираност и финансова култура особено за младите хора у нас, защото това е параметър, по който значително изоставаме от развитите страни и овладяването му може много да ни помогне да дръпнем напред, индивидуално и като цяло. Съответно в Маркетинга има не малко задължителни за успеха на един бизнес елементи, които не се използват или прилагат правилно дори от бизнесмени, а са неразривна част от арсенала на всеки успешно реализиран предприемач още повече в дигиталната ера, в която се намираме. Така че, според мен, информираността в тази насока e предпоставка за развитие, което разширява възможностите ни за реализация и съзнателен живот позитивно и ползотворно.